Investigarem el mecanisme del loop en la performativitat de la ciutat i la possibilitat de superposar una narrativa de ficció fantàstica en temps real a la disposició actual dels cossos a l’espai públic.
La recerca es durà a terme a través d’un conjunt de pràctiques artístiques realitzades a l’espai públic de la ciutat de Barcelona i a l’estudi, i la invenció d’un arxiu que conté materials d’escriptura, fotos, vídeos i àudios de les experiències, que anomenem cartografia patològica de repetició. La recerca preveu experimentar amb un llenguatge de cinema en viu, sense càmeres ni pantalles, utilitzant els gestos en bucle de l’espai públic com a mis-en-scène per a tensar la relació entre la ficció i la realitat.
Carolina Campos
és brasilera i viu entre Barcelona i Lisboa. Té formació en fotografia i comunicació i va començar a treballar amb la dansa el 1998. Des del 2007 fins al 2011 va ser ballarina de Lia Rodrigues Cia de Danças a Rio de Janeiro. Actualment, està estudiant en el Programa d’Estudis Independents del MACBA a Barcelona, on investiga els mecanismes de bucle en l’actuació de la ciutat a partir d’eines de cinema i dansa.
Treballa en el camp de la dansa contemporània, investigant la relació entre el cos i la imatge i té un interès especial en diferents modes de col·laboració i la relació entre els processos de creació i els objectes artístics. Ha col·laborat i desenvolupat experiències amb diversos artistes, entre ells João Fiadeiro (PT) amb qui comparteix la creació de ÇA VA EXPLOSER (estrenada al 2020 dins el Festival Salmon a Barcelona), Márcia Lança (PT) amb qui comparteix l’autoria de NOME (2017) i Luciana Chieregati i Ibon Salvador (ÉS / BR) amb els quals va crear PRAIA (2017). Les seves obres han estat presentades a Portugal, Espanya, el Brasil i l’Argentina.
A més de les seves creacions, també treballa en l’acompanyament dramatúrgic i la mirada externa amb artistes com Vera Mantero (PT), Sónia Baptista (PT), Calixto Neto (BR / FR), Ivan Haidar (AR), Adaline Anobile (CH / BE), Julian Pacómio / Angela Milano (ÉS / País Basc) i Volmir Cordeiro (BR / FR).
Des de 2012 col·labora intensament amb João Fiadeiro (PT) en la formació i recerca basada en la composició en temps real i la creació coreogràfica, amb tallers guiats a diferents països com França, Portugal, Espanya, Itàlia, el Brasil i l’Argentina. És co-creadora i intèrpret de les peces del coreògraf O QUE FAZER DAQUI PER ATRÁS, DE PERTO UMA PEDRA I FROM AFAR IT WAS AN ISLAND.
Està associada a les estructures VAGAR i Atelier Real a Portugal. Al 2019 va ser artista resident de la Caldera a Barcelona.
Rafael Frazão (São Paulo, 1985, viu a Barcelona)
artista visual i videomaker, graduat en cinema, cursant el Programa d’Estudis Independents del Macba. Realitza projectes audiovisuals en formats com a cinema de ficció i documental, web sèries, broadcast, live cinema i videomapping, actuant en la intersecció entre art, tecnologia i drets humans. Els seus treballs orbiten temes com la filosofia de la imatge, cosmopolítica, ameríndia, comunitats d’espectres, optocracia, tecnopolítica, metafísica i ficció. Actualment, articula la xarxa Tecnoxamanismo, que promou l’intercanvi de tecnologies lliures amb els pobles originaris del Brasil i compon el Exolab, grup de treball amb agències no humanes.
https://frazao.hotglue.me